(preluat de la „baietii destepti” / surpriza placuta

http://www.worldit.info/despre-noi/

http://www.wptuts.ro/

Pe fostul forumul Blogoree.ro schimbul de linkuri a fost mentionat de nenumarate ori ca metoda eficienta de a face trafic. Prin vara lui 2009, la blogmeetul din Bacau, discutam despre subiectul asta cu Contrasens. El fiind linkat de un blogger cu trafic mare, zicea ca nu primeste prea multi vizitatori prin linkul din blogroll.

Or, schimb de linkuri = tu ma pui pe mine in blogroll, eu te pun pe tine si asteptam vizitatorii. Din pacate ei nu vor veni nici prea des, nici prea multi.

Ca sa lamuresc un pic ideea ce o voi dezvolta mai jos: vizitatorii dau click pe linkurile din blogroll cand se plictisesc de blogul tau sau considera ca nu gasesc informatiile de care sunt interesati. In exemplul urmator, vizitatorul de care vorbesc este unul ce dispune de mult timp liber si are chef de citit. Sa-i spunem “cititorul perfect”.

Sistemul de link exchange este eficient la blogurile nisate.
Sa zicem ca ai un blog cu stiri IT&C. Dupa ce vizitatorul termina de citit toate review-urile tale la diferite gadgeturi, daca nu inchide pagina, va da un click pe un link din sidebar. Daca ajunge pe blogul lui Gigel, tractorist de meserie, sigur nu-l va interesa o noua metoda de plantat cartofi. El tot gadgeturi cauta. Daca tu in blogroll ai linkuri catre alte site-uri cu gadgeturi, el va fi interesat cand va ajunge acolo si te va considera atat o sursa de informatii buna, cat si o pagina de pornire buna. In doua cuvinte: va reveni.

Exista prea multe linkuri in blogroll?
Sistemul “schimb de linkuri pentru trafic” nu functioneaza decat atunci cand sunt foarte putine linkuri. Eu am 16 oameni in blogroll. Un vizitator are 16 optiuni dupa ce se plictiseste de blogul meu. Din cei 2-300 de vizitatori zilnici, cati se duc pe unul din acele linkuri? 16 sa zicem. Matematic, un om pe link. Dar nu se duc toti pe acelasi link. Sa presupunem ca as avea 3000 de vizitatori. Sa zicem ca 64 ar da click pe un link in blogroll. 4 oameni per link. Dar asta nu este constant, in unele zile poate sa nu dea click niciunul.
Daca luam exemplu pe blogatu ( ~200 linkuri in blogroll, din care vreo 4 duc spre el ), sansele ca un blogger care a facut schimb de linkuri cu el sa primeasca mai mult de 1 vizitator pe luna tind spre 0.Cu cat sunt mai multe linkuri, cu atat sansele ca ele sa nu fie vizitate cresc.

Am link la X, de ce nu-mi vin vizitatori?
Simplu: vizitatorii nu sunt interesati de blogroll. Blogrollu reprezinta ultima optiune. Vizitatorul intra sa citeasca ce este pe pagina respectiva, iar dupa ce termina, abia atunci acorda sau nu acorda atentie linkurilor din blogroll. Nu exista nici o garantie ca el macar stie ca sunt si linkuri catre alti bloggeri pe site.

Atunci, la ce ajuta schimbul de linkuri?
La Page Rank si la topuri ( Zelist).

Este eficient schimbul de linkuri?
Din punctul meu de vedere nu. Trafic sigur nu faci, cei 2-3 vizitatori in plus pe zi ( din care nici macar unul nu poti fi sigur ca devine cititor constant ) nu merita stresul.

Atunci ce este eficient?
Linkurile din posturi. Zona in care vizitatorul este atent este zona postului. Orice link din post prezinta interes daca este introdus cum trebuie. Dar si aceste trimiteri din posturi trebuie facute atent. Daca ele nu au legatura cu postul, cititorii isi vor pierde interesul.

Ce pun in blogroll?
Blogrollul are rolul de recomandare. Ganditi-va bine pe cine puneti in blogroll, si mai ales cati oameni puneti. Blogrollul este punctul de pornire a vizitatorului spre blogosfera, nu-l trimiteti pe bloguri cu care nu aveti nici o tangenta sau care stiti ca nu merita vizitate.

Anunțuri