Mă tot întreb, de zile bune, de luni bune, acum şi de ani buni, ce e în mintea dumneavoastră. Fără să vreau să jignesc, iraţionalitatea inexplicabilă, pleonastic vorbind, mă copleşeşte. Sunteţi avut – ce vă mai trebuie? Facil-puterea?… Teama de puşcărie? Recunoaşterea eşuării, ca ţiganul la mal? Sau toate deopotrivă…

Ştiu că urâţi intelectualii. Şi nu mă refer aici la prestigii, ci la tare mentale care îndreaptă orice necititor de carţi (adică sub o sută) la ură, resentiment faţă de cei care au citit mii. La limită, orice profesoraş de la ţară – iar „Ţară” e un cuvânt greu de consecinţe – vă este duşman. Pare că vă priveşte de sus. Aveţi o meritorie meserie, dar e doar o meserie. Nu e cultură. De ce credeţi că vă puteţi pronunţa în domenii care vă sunt străine? Şi de ce cereţi respect? Sunteţi un căpitan de vas. Atât şi nimic mai mult. Poate aţi lecturat ceva SF-uri, vreo câteva policiere, în aşteptarea isprăvirii „Levant”.

Dar cu doctorii ce-aţi avut?

Apoi, politica şi democraţia. Încă nu pricepeţi că aici sunt reguli gândite bine de veacuri, cum că există trei puteri în stat şi că niciuna nu trebuie să interfereze cu prerogativele celeilalte? Că se întâmplă e una, şi la case mai mari, dar asta nu înseamnă că devine regulă sau program politic. Şi e de-a dreptul stupid să şi dai pe goarnă invective iresponsabile. Nu vă priveşte Puterea Judecătorească. Punct! Nu sunteţi Monarh.

Aveţi o mie de întrebări la care nu aţi raspuns. Averea, averea fiicelor, averea pedeilor moşiţi, năşiţi ş.a.m.d. Şi nici un răspuns. Nici un răspuns! Decât bătutul în pământ pe batistă, în faţa unei ţigănci de Constanţa, la chef, după care rostiţi cumplit că 99 la sută din popor ascultă manele, cu excepţia dvs. Nebunul de Chavez pare rege… Nici în Venezuela nu vezi atâtea X5-uri ca în Bucureşti, cu cefi de porc la volan.

Distrugeţi o Ţară. Mai rău, distrugeţi suflete de oameni! De ce? Pentru ce?

Iarăşi mă întreb ce vă ţine de funcţie. Binele poporului? Cei încă 16 la sută? Sau 11? Sau 9? Sau cei 5 la sută care cred incă în Ceauşescu, cu care vă confundă, din motive de decrepitudine? Chiar credeţi că ne face bine prezenţa dvs.???

Mie îmi e ruşine că dumneavoastra mă reprezentaţi. Refuz să mă reprezentaţi! Nu mă mai reprezentaţi! Nu suport să mă reprezentaţi! Am ajuns la stadiul metastazic în care să consider că prefer ca Ion Iliescu să-mi fie doctor, ca alternativa la dvs. Acum 7 ani mi s-ar fi părut absurd…

De ce nu plecaţi cât încă mai aveţi vreme?

Sau vă e teamă de Judecata de Apoi?

Să vă fie!

Cară-te! Ieşi afară din ţara mea, din ţara noastră!

