Un băieţel de cinci ani îşi spune rugăciunea înainte de cină. „Doamne Doamne, îţi mulţumesc pentru aceste clătite”. Părinţii lui îi ascultă rugăciunea, dar au o nedumerire. „De ce I-ai mulţumit Domnului pentru clătite şi nu pentru friptura de pui, preferata ta?” El zâmbeşte şi zice: „ În seara asta am vrut sa-I atrag atenţia în mod deosebit, dulce”…

Rugăciunea unui băieţel: „Doamne Doamne, te rog să ai grijă de tati şi de mami, de surioara mea şi de frăţiorul meu, precum şi de căţeluşul meu şi de mine. Şi să ai grijă şi de Tine, Doamne, că altfel am cam încurcat-o cu toţii!”

O cucoană are invitaţi la cină. Aşezându-se la masă, îşi roagă fetiţa, în vârsta de şase ani, să spună rugăciunea de mulţumire. Fetiţa întreabă: „ Mami, dar nu prea ştiu ce să zic…” „Draga mea, zi doar ce simţi că trebuie să zici”, răspunde mama. Fetiţa îşi pleacă capul şi zice: „Doamne Doamne, cum naiba i-am invitat pe toţi ăştia la cină?”…

Un băieţel de patru ani este rugat să mulţumească Domnului înainte de cina de Crăciun. Toată lumea de la masă îşi pleacă capetele şi aşteaptă. Băieţelul îşi începe rugăciunea mulţumind Domnului pentru toţi aceşti prieteni, pe care îi şi numeşte, unul câte unul. Apoi mulţumeşte lui Doamne Doamne pentru mami şi tati, pentru surioară, frăţior, bunicuţă, bunicuţ, mătuşi şi unchi. Apoi îi mulţumeşte lui Doamne Doamne pentru mâncare. Pentru curcan, pentru aperitive, pentru salata de fructe, sufleul de afine, plăcinte, tort, chiar şi pentru sucurile răcoritoare. Dar, la un moment dat, face o pauză, părând că ezita… Toţi cei prezenţi aşteaptă, răbdători. După o lungă pauză, puştiul se intoarce către mami şi întreabă: „Dacă e să mulţumesc şi pentru broccoli nu se pune că am minţit?”…

Ionuţ face o prostioară şi e pedepsit să stea în camera lui. După o vreme, iese şi îi spune lui mami că s-a gândit mult la ce a făcut şi că s-a rugat la Doamne Doamne. „Foarte bine”, zice mama, încântată. „Dacă te-ai rugat la Doamne Doamne să nu mai faci prostioare, cu siguranţă ca El te va ajuta”. Ionuţ se face mic… „Dar nu asta L-am rugat… L-am rugat doar să nu mai fii supărată pe mine…”

Un puştiulică se roagă intens: „Doamne Doamne, dacă nu reuşeşti să mă faci să fiu cuminte, nu te îngrijora. Chiar îmi place să fiu ca acum!”

Un băieţel îşi spune rugaciunea înainte de culcare, împreună cu mama. „Doamne Doamne, binecuvântează-i pe Mami şi Tati, şi, DOAMNE, DĂ-MI O BICICLETĂ NOUĂ!” Mama îi zice: „Nu e nevoie să ţipi, că Doamne Doamne nu e surd!” „Da, dar bunica mea, în camera de alături, cam este…”

Ionuţ îşi şopteşte rugăciunea de dinainte de culcare, în genunchi, cu mama alături. „Spune rugăciunea cu voce tare, să aud şi eu”, zice mama. Ionuţ răspunde prompt: „Nu vorbeam cu tine!”

Şi rugăciunea unui puştiulică de patru ani: …Şi ne iartă nouă adidaşii noştri murdari, aşa cum noi  îi iertăm şi noi pe cei care i-au murdărit!…”

***

UN TEXT FABULOS, SCRIS DE CINEVA CARE ARE DOAR OPT ANI.

„Cum să-l defineşti pe Dumnezeu” (scris de Danny Dutton, opt ani, din Chula Vista, California, ca lucrare de absolvire a clasei a treia)

„ Una din principalele treburi pe care le face Doamne Doamne este să creeze oameni.  Face asta pentru că oamenii mor şi trebuie înlocuiţi, pentru ca să fie întotdeauna cineva care are grijă de treburile de pe Pămant. Doamne Doamne nu face oameni mari, ci doar copii. Cred că e datorită faptului că sunt mai mici, aşadar mai uşor de facut. Nici nu trebuie să-şi bată capul cu ei, să-i înveţe să meargă şi să vorbească: mămicile şi tăticii se descurca binişor la asta.

O altă treabă importantă a lui Doamne Doamne e să asculte rugăciunile noastre. E o sarcină destul de grea, întrucât unii oameni, cum ar fi preoţii sau predicatorii se roagă mai tot timpul, dacă nu dorm. Din acest motiv, Doamne Doamne nu are vreme de pierdut cu ascultatul radioului sau cu uitatul la TV. Dar pentru că aude tot, o hărmălaie de cuvinte îi face viaţa grea. Însă Dânsul poate să dea sonorul mic la oricare zumzăit, doar pocnind din degete. Fireşte, vede şi aude tot, aşa că ar fi bine să nu-l obosim nepoliticos cu ce îi cerem, la fel cum nu e bine să cerem de la mami şi tati lucruri pe care nu şi le pot permite.

Ateii sunt persoane care nu cred în Dumnezeu. Nu cred că e vreuna aici, în Chula Vista. Sau, cel puţin, dacă există, nu vine la biserica noastră.

Tatăl Său (Dumnezeu Atotputernicul) preţuieşte toată creaţia Sa şi tot ce a făcut din greu pentru acest pământ pe care nu-l va lăsa din ochi niciodată. El, Fiul, ar fi putut să stea şi el în ceruri, dar a ales să-şi ajute aici Tatăl la ascultatul rugăciunilor, cu grijă la toate nevoile noastre, pentru a nu-l obosi cu lucruri mărunte. Ca un soi de secretar de redacţie, însă unul foarte important.

E bine să ştii că te poţi ruga la orice oră din zi şi din noapte, fiind auzit şi ascultat cu grijă.

E bine să te duci la Biserică de Ziua Domnului, în fiecare săptămână, pentru că asta îl face pe Dânsul fericit, iar dacă vrei ca cineva să fie fericit, înainte de toţi, Acela este Doamne Doamne. Nu alege altceva care ţi se pare mai distractiv, cum ar fi să mergi la plajă. Nu e bine. Gândeşte-te că soarele apune şi răsare în fiecare zi.

Dacă nu-ţi vine să crezi în Dumnezeu sau dacă eşti ateu, gândeşte-te că vei fi foarte singur. Mami şi Tati n-o să poată sta langă tine toată viaţa. Când mergi în tabără, doar Dumnezeu e cu tine. E lângă tine şi când eşti speriat, în întuneric, şi când eşti pe cale să te îneci în ape adânci sau când băieţi mai mari şi mai răi vor să-ţi facă rău.

Nu trebuie însă să te gândeşti doar la ce poate Doamne Doamne să facă pentru tine. Mă gândesc mereu că Dumnezeu m-a adus aici pe lume cu un scop şi că poate oricând să mă ia.

De-asta eu cred în Dumnezeu.

(trad. FGL, care adaugă că inventarea lui Moş Crăciun era neceasră)

