Eu recunosc că sunt monarhist. Dar, chiar dacă aş fi republican, mi-ar fi greu să nu recunosc că Monarhia ar scoate România din marele căcat în care se află. Gândiţi-vă la simplul fapt că Marea Britanie, Olanda, toate ţările nordice, Spania prietenă ne-ar privi dintr-o dată cu alţi ochi. Asta odată. Apoi am scăpa de lupta tâmpită pentru preşedinţie (trebuie să adaug că SUA şi Franţa îşi tratează preşedintele ca pe un rege), unde câte un Băsescu pândeşte la colţ, gata să încalce în mod fanariot Constituţia, orice Constituţie. E atât de simplu. Şi atât de Demn. În istoria noastră, pragmatic vorbesc, am avut vreo vreme mai bună decât sub Monarhie? Avem modele de preşedinţi paşoptişti mai de respectat decât voievozii? Eu zic că nu. Cu atât mai mult Regii civilizatori. Au venit, s-au „devenit” români, au modernizat ţara nemţeşte (deopotrivă Constituţia şi nivelul de trai – PIB – era cel al Belgiei, în 1923: azi, Belgia pare la ani-lumină…) „România dodoloanţă” a existat doar sub Monarhie. În fine, de ce să nu vrem linişte şi pace? Un Monarh, cuminte şi respectat, un guvern de treabă, o Justiţie sfântă, girată de Rege, un Parlament care poate fi oricât de gălăgios. De ce nu vrem astea?

